Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΟΥΜΕ



Μ' αυτές τις προϋποθέσεις σαφώς κατανοητές, ας προχωρήσουμε στην εξαγγελία ορισμένων αρχών και στην εξέταση εκείνου που είναι δυνατό να κάνουμε.


Η ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ


Πρώτο: Ας θυμόμαστε διαρκώς ότι η νέα μαθητεία είναι πρωτίστως ένα πείραμα ομαδικής εργασίας κι ότι το κύριο αντικείμενό της δεν είναι η τελειοποίηση του μαθητή ατομικά στον όμιλο.

Θεωρώ αυτή τη δήλωση βασική και ουσιώδη.

Τα άτομα προορίζονται

1. ν' αλληλοσυμπληρώνονται και

2. ν' αλληλοκαλύπτονται και

3. να παρουσιάσουν με το άθροισμα των ποιοτήτων τους, τελικά, έναν όμιλο ικανό για χρήσιμη, πνευματική έκφραση, μέσω του οποίου η πνευματική ενέργεια μπορεί να διαχύνεται για τη βοήθεια της ανθρωπότητας.

Το έργο που πρέπει να γίνει ανάγεται στο νοητικό πεδίο.

Οι σφαίρες υπηρεσίας των μαθητών ατομικά παραμένουν οι ίδιες όπως και πρώτα, αλλά στα διάφορα πεδία της ατομικής τους προσπάθειας θα προστεθεί μια ομαδική δραστηριότητα και ζωή που θα γίνεται σαφέστερη καθώς κυλά ο καιρός.

Το πρώτο αντικείμενο είναι συνεπώς να συνδέσουν και να ενοποιήσουν την ομάδα, ώστε κάθε πρόσωπο σ' αυτή να μπορεί να εργασθεί σε στενή νοητική επικοινωνία και πνευματική συνεργασία με τα άλλα.

Αυτό χρειάζεται αναπόφευκτα χρόνο κι η επιτυχία της νέας αυτής προσπάθειας από μέρους της Ιεραρχίας θα εξαρτηθεί από

1. μια μη-κριτική στάση κι

2. από τη διάχυση ενός πνεύματος αγάπης από μέρους κάθε μέλους του ομίλου.

Αυτό θα είναι για μερικούς μαθητές αρκετά εύκολο στην επίτευξή του αλλά πολύ δύσκολο για άλλους. Πάρα πολλοί άνθρωποι υψηλού βαθμού σήμερα έχουν μια υπερανάπτυξη του αναλυτικού νου.

Καθώς όμως περνά ο καιρός κι αν γίνει πραγματική προσπάθεια, η συνδετική διαδικασία θα σημειώσει μεγάλη πρόοδο.

Αυτή λοιπόν είναι η πρώτη μας προσπάθεια, όπως είναι κι η πρώτη προσπάθεια της ομάδας κάθε Διδασκάλου κι η επίτευξη της ίδιας της Ιεραρχίας –

η ομαδική ενότητα.



ΑΣΚΗΣΗ

Κάθε μαθητής πρέπει να μάθει να υποτάσσει τις ιδέες του για προσωπική ανάπτυξη στις ομαδικές απαιτήσεις,

γιατί για να έχουμε ένα συντονισμένο όμιλο που θα λειτουργεί σαν μονάδα υπηρεσίας,

· μερικοί μαθητές θα πρέπει να επιταχύνουν την πρόοδό τους σε ορισμένες κατευθύνσεις κι

· άλλοι θα χρειαστεί να επιβραδύνουν πρόσκαιρα τη δική τους σύμφωνα με το βήμα της πλειοψηφίας.

Αυτό θα συμβεί αυτόματα, αν η ομαδική ταυτότητα είναι ο κυρίαρχος παράγοντας στις σκέψεις κάθε μαθητή κι η επιθυμία για προσωπική ανάπτυξη και πνευματική ικανοποίηση υποβιβασθεί σε δεύτερη μοίρα.



Η ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΤΩΝ ΑΣΡΑΜ ΣΕ ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΑ


Οι όμιλοι κάθε Άσραμ είναι προορισμένοι να εργασθούν τελικά μαζί, όπως ακριβώς τα διάφορα τμήματα μιας μεγάλης οργάνωσης εργάζονται μαζί αποτελώντας μια μονάδα.


ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ

Πρέπει να λειτουργούν ομαλά και με νοημοσύνη.

Αυτό θα γίνει δυνατό όταν τα μέλη των ομίλων και οι ξεχωριστοί όμιλοι παραβλέψουν την ταυτότητά τους σε μια προσπάθεια να επιτύχει αυτό το πείραμα της Ιεραρχίας.

Τα αισθήματα, οι αντιδράσεις, οι επιθυμίες κι οι επιτυχίες του ατόμου δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία.

Το μόνο που θεωρείται σημαντικό είναι εκείνο που

o θα προωθήσει την ομαδική προσπάθεια και

o θα εμπλουτίσει την ομαδική συνείδηση.



Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ


Την προσοχή μου ελκύει μόνο αυτό

· που φέρνει στον όμιλο των μαθητών μου περισσότερη πνευματική δύναμη ή

· που αυξάνει το φως του ή

· που σκιάζει την ακτινοβολία του.

Πρέπει να θυμάστε ότι

1. παρατηρώ πάντοτε τους ομίλους των μαθητών μου υποκειμενικά και σαν ομάδα.

2. βλέπω τη συνολική ακτινοβολία·

3. παρατηρώ τον ενωμένο ρυθμό και τον ενωμένο τόνο και χρώμα·

4. ακούω τον ήχο που εκπέμπουν συλλογικά.

Ας επαναλάβω ότι υπό μια έννοια οι ατομικότητές σας δεν παρουσιάζουν για μένα ενδιαφέρον ή σημασία, παρά στο μέτρο που εντείνετε ή υποβιβάζετε τον ομαδικό κραδασμό.

Σαν προσωπικότητες δεν έχετε σημασία για μας, τους δασκάλους στην εσώτερη πλευρά.

Σαν ψυχές έχετε ζωτική σημασία.

Κάθε μαθητής στον όμιλο οποιουδήποτε Διδασκάλου μπορεί να έχει αδυναμίες και περιορισμούς. Αυτές δρουν σαν εμπόδια για τα άλλα μέλη του ομίλου.

Αλλά σαν ψυχές αυτοί οι μαθητές

· είναι κάπως αφυπνισμένοι και ζωντανοί κι

· έχουν επιτύχει ένα ορισμένο μέτρο ευθυγράμμισης.

Έτσι γίνεται μ' όλους εσάς στον όμιλό μου.

Σαν ψυχές σας αγαπώ και προσπαθώ

· να σας βοηθήσω,

· να σας ανυψώσω,

· να σας αναπτύξω και

· να σας φωτίσω.



ΑΣΚΗΣΗ

Θα ήθελα εδώ να τονίσω ένα σημείο καθώς εξετάζουμε το άτομο μέσα στην ομάδα και τις ομαδικές του σχέσεις.

· Παρακολουθήστε προσεκτικά τις σκέψεις που κάνετε ο ένας για τον άλλον και

· σκοτώστε αμέσως κάθε υποψία και κάθε επίκριση και

· προσπαθήστε να κρατηθείτε αδιατάρακτα στο φως της αγάπης.



ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ


Δεν έχετε ιδέα για τη δύναμη μιας τέτοιας προσπάθειας ή για την ικανότητά της να λύνει τα δεσμά του καθενός και να υψώνει τον όμιλο σε μια εξαιρετικά υψηλή θέση.

Με το αγνό φως της αμοιβαίας αγάπης μπορείτε

· να έλθετε πιο κοντά σε μένα και στους δασκάλους της υποκειμενικής πλευράς της ζωής και

· να φτάσετε ταχύτερα στην Πύλη που οδηγεί στο φωτισμένο Δρόμο.



ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ


Έχετε την ευκαιρία να αποδείξετε ο ένας στον άλλον την επιστημονική αξία και δύναμη της αγάπης, θεωρούμενης σαν δύναμης στη φύση.

Κάντε αυτή την απόδειξη, προσπάθειά σας.

Έτσι θ' αποδεσμεύσετε όλα όσα χρειάζονται για να επιφέρουν ισχυρές και ζωτικές αλλαγές

· στα πρότυπα ζωής και

· στο σκοπό των μελών του ομίλου.



Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ


Η αγάπη δεν είναι αίσθημα ή συγκίνηση, ούτε είναι επιθυμία ή ιδιοτελές κίνητρο για ορθή δράση στην καθημερινή ζωή.

Η αγάπη είναι ο χειρισμός της δύναμης

· που διέπει τους κόσμους και οδηγεί

o στην ολοκλήρωση,

o στην ενότητα και

o περιεκτικότητα,

· που εξωθεί την ίδια τη Θεότητα σε δράση.

Η αγάπη

· είναι δύσκολο να καλλιεργηθεί, τόση είναι η έμφυτη ιδιοτέλεια στην ανθρώπινη φύση·

· είναι δύσκολο να εφαρμοσθεί σ' όλες τις συνθήκες της ζωής κι η έκφρασή της

· θ' απαιτήσει από σας

o ό,τι καλύτερο έχετε να δώσετε καθώς και

o την απόρριψη των ιδιοτελών προσωπικών σας δραστηριοτήτων.

Οι μαθητές του ομίλου ενός Διδασκάλου

· πρέπει να αγαπιούνται μεταξύ τους με νοημοσύνη και διαρκή ισχύ κι έτσι

· να ελευθερώσουν εκείνο το φως και τη δύναμη

που τελικά θα καταστήσει τον όμιλο μια αποτελεσματική αξία στον κόσμο.



ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ


Καθώς θα εργάζομαι μαζί σας στο μέλλον,

· δε θα προσπαθώ να καλύψω τις αλήθειες που πρέπει να πω στον καθένα σας με τρόπο ώστε να μην μπορούν να σας πληγώσουν.

· Δε θα λαμβάνω υπόψη στο μέλλον τα προσωπικά σας αισθήματα και τις αντιδράσεις γιατί βασίζομαι στην ειλικρίνεια του σκοπού σας.



Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΝΙΧΝΕΥΕΤΑΙ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ….


Θα ήταν ίσως συνετό να θυμηθούμε εδώ ότι κατά γενικό κανόνα κανείς δεν πιστεύει σ' εκείνο που του λένε οι άλλοι, άσχετα πόσο φανερή είναι η αλήθεια ή πόσο πολύ διαμαρτύρεται ότι δέχεται την αλήθεια αυτή.

Μόνο εκείνες οι αλήθειες που δοκιμάζονται μέσα στο χωνευτήρι της ατομικής εμπειρίας εισδύουν πραγματικά στη ζωντανή συνείδηση και καρποφορούν.



……. ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΟΜΑΔΙΚΑ


Αλλά σ' αυτή την ομαδική προσπάθεια που αναλαμβάνουμε, το γεγονός ότι όλα τα μέλη γνωρίζουν εκείνο που λέγεται στο άτομο, μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμο και να επιφέρει πολύ ταχύτερες προσαρμογές απ' ό,τι θα γινόταν διαφορετικά

υπό την προϋπόθεση ότι από κοινού και με αγάπη θα βοηθήσουν το συμμαθητή τους να μεταβάλει την ανεπιθύμητη κατάσταση.

Υπολογίζω, αδελφοί μου, μόνο σ' ένα πράγμα κι αυτό είναι η βαθιά σας ειλικρίνεια.

Δεν είναι αρνητικό (όπως ισχυρίζονται μερικοί) να υποδείξει κανείς ένα λάθος ή ένα σφάλμα. Καθώς εισρέει το καθαρό φως της ψυχής, αποκαλύπτει την προσωπικότητα όπως είναι.

Αν ασκείται η αληθινή απάθεια, αυτός ο όμιλος των μαθητών μπορεί να βλέπει τα πράγματα όπως είναι και να παραμένει ασυγκίνητος από την αποκάλυψη των επιθυμητών ή των ανεπιθύμητων ποιοτήτων.


ΛΑΘΟΣ ΣΤΑΣΗ

Αν απογοητεύεσθε ή θυμώνετε ή πληγώνεστε από μια τέτοια αποκάλυψη, σημαίνει μια έλλειψη απάθειας και αποδεικνύει προσκόλληση στην προσωπικότητα και στις γνώμες των άλλων.



Ο ΟΜΑΔΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΣΤΟΧΟΣ


Δεύτερο, είναι ουσιώδες ότι όλοι οι μαθητές σ' ένα Άσραμ πρέπει να ενατενίζουν, αλλά να ενατενίζουν με την αποκρυφιστική κι όχι τη μυστικιστική έννοια.

Σε κάθε διαλογιστική εργασία που κάνετε ή θα κάνετε στο μέλλον, σκοπός σας πρέπει να είναι η επίτευξη όσο το δυνατό γρηγορότερα του ύψιστου σημείου της διαλογιστικής διαδικασίας, περνώντας γρήγορα απ' τα στάδια

- της συγκέντρωσης,

- της ευθυγράμμισης και

- του διαλογισμού

- στην ενατένιση.


ΑΣΚΗΣΗ

Έχοντας επιτύχει το υψηλό αυτό σημείο, πρέπει να προσπαθείτε να το διατηρείτε και να μάθετε έτσι να δράτε σαν ψυχή στο δικό της κόσμο, ενατενίζοντας τον κόσμο των ενεργειών στον οποίο εργάζονται όλοι οι μυημένοι και στον οποίο ο καθένας σας κάποια μέρα – σ' αυτή τη ζωή ή σε μια άλλη – πρέπει να πάρει τη θέση του.

Γι' αυτή την κατάσταση (αν μπορώ να την ονομάσω έτσι)


ΑΣΚΗΣΗ

1. πρέπει να μοχθήσετε προσεκτικά,

2. να την παρατηρείτε με ακρίβεια όταν κατά κάποιο τρόπο επιτευχθεί και

3. να καταγράφετε επακριβώς όλες τις εντυπώσεις.

Πρέπει επομένως ν' αποτελέσετε μια ομάδα ενεργών ενατενιστών και το αποτέλεσμα θα διευκολυνθεί αν στοχασθείτε κι αγωνισθείτε για τον πρώτο όρο της ομαδικής σας ύπαρξης – την ομαδική ενότητα.



Η ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ Ο ΤΡΙΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ


Τρίτο: Αυτή η ομαδική ενότητα που έχει τις ρίζες της στον ενωμένο ομαδικό διαλογισμό ή στην ενατενιστική ζωή (στην οποία η ψυχή γνωρίζει ότι είναι ένα με όλες τις ψυχές) πρέπει να πραγματωθεί σε κάποια μορφή ομαδικής δραστηριότητας.

Αυτή πρέπει να εκδηλωθεί αμέσως

- στον ίδιο τον όμιλο κι αργότερα

- όταν η ενοποίηση γίνει πληρέστερη – γενικότερα στον κόσμο.



Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΣΡΑΜ


Μ' αυτό τον τρόπο τα Άσραμ των Διδασκάλων θα εξωτερικευθούν στη γη κι η Ιεραρχία θα λειτουργήσει φανερά στο φυσικό πεδίο κι όχι πίσω από τη σκηνή, όπως μέχρι τώρα. Τότε θα έρθει η αποκατάσταση των Μυστηρίων.



ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΗ

Εδώ θα μπορούσατε να ρωτήσετε: Πώς μπορεί να εφαρμοσθεί αυτό πρακτικά σε έναν όμιλο μαθητών – που είναι όλοι άτομα, αλλά ειλικρινά πρόθυμοι να συνεργασθούν και να βοηθήσουν σ' αυτό το έργο;



Η ΑΝΑΛΗΨΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ



Ας προσπαθήσω να δώσω μια σαφή απάντηση.

Έχετε αναλάβει θεληματικά να εργασθείτε μαζί όταν σας προσφερθεί από μένα η ευκαιρία.

Αποβλέπετε σε μια ομαδική αλληλεγγύη που θα βασίζεται στο γεγονός ότι είστε ψυχές.

Αυτό πρέπει τελικά να εκδηλωθεί υποκειμενικά και ουσιαστικά

1. σαν ομαδική τηλεπαθητική επικοινωνία,

2. σαν ομαδική κατανόηση των προβλημάτων και δυσκολιών του καθενός και συνεπώς

3. σαν ομαδική ευκαιρία αλληλοβοήθειας και υποστήριξης.



Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ

ΚΑΙ

Η ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΕΠΑΦΗΣ


Αυτή η βοήθεια δεν πρέπει να δίνεται με προσωπική προσπάθεια ή επαφή, ή με την αναφορά σε προβλήματα που σχετίζονται με τις περιστάσεις και το χαρακτήρα, ή με την παροχή συμβουλών και υποδείξεων.

Δεν ασχολούμαστε στην ομάδα ενός Διδασκάλου με προσωπικότητες που συνδέονται μεταξύ τους.

Ταυτόχρονα πρέπει ο καθένας σας να μάθει να ενισχύει και να βοηθά τους άλλους, αποφεύγοντας πάντοτε κάθε επέμβαση της προσωπικότητας.


ΑΣΚΗΣΗ

Μπορείτε να μάθετε να μεταβιβάζετε σ' ένα συμμαθητή την ποιότητα της ψυχικής σας ακτίνας,

- διεγείροντάς τον σε μεγαλύτερο θάρρος,

o λεπτότερη αγνότητα κινήτρου και

o βαθύτερη αγάπη,

- αποφεύγοντας όμως τη ζωογόνηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς του.

Πρέπει πάντα να θεωρείτε τους άλλους σαν ψυχές κι όχι σαν περιορισμένα ανθρώπινα όντα.



ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΟΜΑΔΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ


Έχουμε συνεπώς μπροστά μας τους ακόλουθους τρεις αντικειμενικούς σκοπούς:

1. Ομαδική ενότητα…με τη σκέψη, την εξωτερική γνώση του καθενός και μια συνεχή αποστολή αγάπης.

2. Ομαδικό διαλογισμό…σαν ομίλου ενατενιστών, θεμελιώνοντας έτσι την ομάδα μέσα στο βασίλειο της ψυχής κι ενδυναμώνοντας όλα τα άτομα που περιέχει.

3. Ομαδική δραστηριότητα…με αποτέλεσμα την αλληλοβοήθεια στα ειδικά προβλήματα του χαρακτήρα κι όχι των περιστάσεων. Συλλογισθείτε αυτή τη διάκριση, αδελφοί μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου