Πέμπτη 30 Απριλίου 2009

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΙ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ



Ο ΝΕΟΣ ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΤΗ


Θα σας διδάξω.

Αν θα ωφεληθείτε ή όχι απ' τη διδασκαλία είναι εντελώς δική σας υπόθεση·

είναι κάτι που οι μαθητές της Νέας Εποχής πρέπει να μάθουν.

Δεν υπάρχει κανενός είδους αποκρυφιστική υπακοή, όπως διδάσκουν συνήθως οι τωρινές αποκρυφιστικές σχολές.

Τις παλιές μέρες στην Ανατολή ο Διδάσκαλος απαιτούσε από τους μαθητές Του την απόλυτη εκείνη υπακοή που στην πραγματικότητα καθιστούσε το Διδάσκαλο υπεύθυνο κι έβαζε στους ώμους Του το πεπρωμένο ή το κάρμα του μαθητή.

Αυτή η κατάσταση δεν ισχύει πια.

Η διανοητική αρχή στο άτομο είναι τώρα πολύ αναπτυγμένη για να δικαιολογεί αυτό τον τύπο προσδοκίας. Συνεπώς αυτή η κατάσταση δεν ισχύει πια.




Η ΝΕΑ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ


Στην επερχόμενη Νέα Εποχή ο Διδάσκαλος θα είναι υπεύθυνος για την προσφορά ευκαιρίας και για την ορθή έκφραση της αλήθειας, αλλά για τίποτε περισσότερο. Σ' αυτές τις πιο φωτισμένες μέρες οι δάσκαλοι δεν παίρνουν τη στάση του παρελθόντος, ούτε κι εγώ την υιοθετώ.

Θα μιλήσω με ειλικρίνεια. Γνωρίζω τους μαθητές μου, γιατί κανένας μαθητής δε γίνεται δεκτός στο Άσραμ χωρίς να εξετασθεί βαθιά απ' το δάσκαλο.

Θα μεταδώσω με νύξεις και σύμβολα αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό και να σημειωθεί και να κατανοηθεί από εκείνους τους μαθητές μου που έχουν το ανοιχτό, εσώτερο αυτί και την αληθινή ταπεινότητα της καρδιάς.

Αν δεν αναγνωρισθεί, ο χρόνος θα συνεχίσει την πορεία του και η αποκάλυψη θα έρθει τελικά. Δεν απαιτώ λοιπόν τυφλή υπακοή. Αλλά αν η συμβουλή κι η υπόδειξη γίνουν αποδεκτές και διαλέξετε – με την ελεύθερη θέλησή σας – να ακολουθήσετε τις οδηγίες μου, οι οδηγίες αυτές πρέπει ν' ακολουθηθούν με ακρίβεια.

Επίσης δεν πρέπει να αναζητάτε συνεχώς αποτελέσματα και φαινόμενα που εμπόδισαν την πορεία και την πρόοδο πολλών υποψήφιων μαθητών.

Αυτό είναι και για μένα ένα πείραμα, γιατί εκείνοι από μας που είναι μέλη κάποιου βαθμού της Ιεραρχίας μεταβάλλουν αναγκαστικά τις παλιές μεθόδους και τις προσαρμόζουν στις νεότερες συνθήκες και στην πρόοδο της εξέλιξης.




ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ



Πολλοί δοκιμασμένοι μαθητές και ζηλωτές (ή μήπως, αδελφέ μου, θα έπρεπε να πω "κουρασμένοι", γιατί υποθέτω ότι και οι δύο λέξεις είναι αληθινές;) θα υποβληθούν σε πειραματισμούς που θα περιλαμβάνουν την εφαρμογή αρχαίων κανόνων με σύγχρονο τρόπο.

Οι μαθητές τις παλιές μέρες ήταν προϊόν πιο ειρηνικών καιρών. Η "τσίττα" (ή υλικό του νου, όπως το ονομάζει ο Πατάντζαλι στο περίφημο Βιβλίο των Κανόνων) δεν ήταν ούτε τόσο πολύ αναπτυγμένη ούτε χρωματισμένη με τόση πολλή σκέψη ή τόσο έντονα φωτισμένη.

Σήμερα η γνώση είναι διαδεδομένη και πολλοί, πάρα πολλοί άνθρωποι σκέφτονται ήδη για λογαριασμό τους.

Το υλικό για τη μαθητεία, με το οποίο πρέπει ν' ασχοληθούν οι Διδάσκαλοι κι ο τύπος του προσώπου που πρέπει να αναπτυχθεί και να οδηγηθεί στη φώτιση είναι ανώτερης ποιότητας και βαθμού, αν μπορώ να χρησιμοποιήσω έναν τόσο ανεπαρκή όρο.

Το πείραμα της αλλαγής των μεθόδων και της εφαρμογής μιας νέας τεχνικής ομαδικής εργασίας πρέπει να προωθηθεί επίσης μέσα στην ένταση και πίεση του Δυτικού πολιτισμού. Αυτό επιβάλλει σ' όλους εκείνους που έχουν επιλεγεί να συμμετάσχουν σ' αυτή την εργασία μια υπερβολική προσπάθεια, αλλά αν γίνει δυνατό να συνεχισθεί κι ακολουθήσει η επιτυχία, σκληραγωγεί το υλικό σ' ένα λεπτότερο βαθμό δύναμης.

Όπως ειπώθηκε, οι ζούγκλες της Δύσης είναι διαφορετικού τύπου απ' αυτές που βρίσκονται στην Ανατολή.

- Ζητούν την ειρήνη μέσα στο χάος·

- τη δύναμη μέσα στην κούραση·

- την επιβίωση παρά την κακή υγεία·

- την κατανόηση παρά το θόρυβο της Δυτικής ζωής.

H πρόοδος συνεπώς επιτυγχάνεται παρά τις υφιστάμενες συνθήκες κι όχι εξαιτίας τους.

Για μαθητές σαν αυτούς που θα επιχειρήσω να διδάξω, δεν υπάρχει απόσυρση απ' τον κόσμο. Δεν υπάρχει συνθήκη φυσικής ειρήνης και ηρεμίας, όπου θα μπορούσαμε να επικαλεσθούμε την ψυχή κι όπου θα μπορούσε να γίνει έργο – ισχυρό σε αποτελέσματα – μέσα στην ηρεμία της σιωπής και στην ανάπαυση εκείνου που οι Ινδοί ονομάζουν σαμάντι – πλήρη απόσπαση απ' τις απαιτήσεις του σώματος και τα συναισθήματα.

- Η εργασία πρέπει να προχωρήσει μέσα στο θόρυβο.

- Το σημείο της ειρήνης πρέπει να βρεθεί μέσα στην αναταραχή.

- Η σοφία πρέπει να επιτευχθεί μέσα στο διανοητικό χάος και

  • το έργο της συνεργασίας με την Ιεραρχία στην εσώτερη πλευρά της ζωής πρέπει να συνεχισθεί μέσα στον αφανιστικό πάταγο της σύγχρονης ζωής στις μεγάλες πόλεις.

Αυτό είναι το πρόβλημά σας κι αυτό είναι το πρόβλημά μου καθώς ζητώ να σας βοηθήσω.









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου